Peace be upon you, my readers. Welcome to my blog ^^

Tuesday, July 10, 2012

Cinta kerana Allah :)


Dengan nama Allah yang maha pemurah lagi maha penyayang.

...And here you will read my deepest thoughts.

Sungguh, diri ini xsempurna. Buat kesalahan sama berulang-kali. Kekadang, kaki nih hampir je melencong ke jalan yang xlurus. Alhamdulillah. My fellow sisters always remind me things when I did wrong. Lebih kurang cam, hampir je diri ini yang imannya lagi nipis dari kulit bawang hendak melangkah ke jalan yang x lurus tuh, cepat2, je dorang kejar, pimpin balik ke laluan yang lurus. Mereka lah sahabat2 yang xpenah nak tinggalkan aku saat susah. "Susah, senang bersama-sama," kata dia.
"Kite berkawan, bukan setakat sehari dua, tapi insyaAllah, sampai ke akhirnya~," kata dia.

Ya Allah, sungguh aku syukur kerana dianugerahkan sahabat sebegini.
Alhamdulillah.

Rasulullah S.A.W.  bersabda, “Ada tujuh golongan yang akan dinaungi oleh Allah pada hari ketika tidak ada naungan kecuali naunganNya; [1] seorang pemimpin yang adil, [2] seorang pemuda yang tumbuh dalam [ketaatan] beribadah kepada Allah ta’ala, [3] seorang lelaki yang hatinya bergantung di masjid, [4] dua orang yang saling mencintai kerana Allah; mereka berkumpul dan berpisah keranaNya, [5] seorang lelaki yang diajak oleh seorang perempuan kerkedudukan dan cantik [untuk berzina] akan tetapi dia mengatakan, ‘Sesungguhnya aku takut kepada Allah’, [6] seorang yang bersedekah secara sembunyi-sumbunyi sampai-sampai tangan kirinya tidak tahu apa yang diinfakkan oleh tangan kanannya, dan [7] seorang yang mengingat Allah di kala sendirian sehingga kedua matanya mengalirkan air mata (menangis).” (HR. Bukhari [629] dan Muslim [1031]).

Duhai sahabat, semoga kita tergolong dalam golongan, 'dua orang yang saling mencintai kerana Allah; berkumpul dan berpisah keranaNya'. Walaupun kadang2, hanya melalui skype, rindu tetap terubat^^
Thanks for all the perkongsian. Ukhuwwah fillah abadan abada~^^


No comments: