Peace be upon you, my readers. Welcome to my blog ^^

Thursday, May 17, 2012

Minggu Keusahawanan

Dengan nama Allah yang maha pemurah lagi maha penyayang.

...And here you will read my deepest thoughts.

Hari nih, 17 Mei 2012, bermulanya kitorg pny minggu keusahawanan a.k.a program youngpreners. Program nih adalah salah satu perkara wajib utk subjek basic enterpreneurship kat uni aku, kalo nak markah la. Maybe sebab otak aku bukan otak buat duit kot, so subjek nih amatlah dull bagi aku bile nak kene buat business plan@rancangan perniagaan dan segala. Lecture memang teori pasal nak berniaga la, which, is not bad sebab aku punye lecturer suke je citer kat ktorg pasal his or his friends' business experience. Cam menarik la dengar projek yang berjuta2 nih. Aku kalo nak suruh cari duit smpai juta2 nih, aku pun xtau aku mampu ke x (menghabiskan duit bleh la..ngee~).

Best la jugak tp penat la..Ye la, dok kat situ je and then tunggu customer datang.Mujurla bawak hencik lappy bersama-sama, bleh online. (Kawan2: Bukan nak gune untuk buat report@esaimen yang xsiap ke?) Ooopss.Haha.Rileks la. Xde mood la nk buat kerje kat tmpat2 camnih. Bising je..(Kawan2: Cesy...alasan semata2)

Well, sedar x sedar, time communicate ngan orang yang xdikenali or baru jumpe, sume dah bahasakan diri aku dengan panggilan, "akak". Bwahahaha. Baru tau langit tinggi rendah, sebab selama nih asyik dok perasan diri tuh mude. Xde la perasan diri masih mude, tp ye la, masih xsedar diri dengan umur yang semakin meningkat. Hmm.... Tetibe terfikir, amalan yang ade seiringan ke dengan umur yang semakin meningkat? Semakin bertambahkah amalan? *Aduh terasa.. *

Anda macam mana?
Setakat nih, alhamdulillah..mujurla di saat rase cam sedikit alpa, ade je yang mengingatkan. :)
Terima kasih kawan2.


No comments: