Peace be upon you, my readers. Welcome to my blog ^^

Monday, November 8, 2010

Hargailah...

...And here you will read my deepest thoughts.

Manusia selau camtu, kan? Ble kte xperlukan sesuatu, seseorang, kite xpenah nk amik peduli psl mereka. Kalo barang, contoh, sikat (nh random je erk. aku pn xtau knape aku pilih sikat..). Kalo xmo sikat rambut tu, slalu le kite nampak. Gi dpn Tv nmpak sikat, masuk lam bilik nmpak sikat. Siap terpijak lagi. Xplak kite nk amik simpan kat tempat y senang nak cari. Bile rambut da gatal2, or baru lepas cuci rambut, barulah ternampak kepentingan sikat, Kalo x, mmg xpeduli la sikat tu, betul x? Same gak halnye kalo kat manusia. Bile xperlu, org tu datang nak mintak tolong ke, nak minta simpati ke, nak luahkan perasaan hati ke, cepat2 je ckp busy la, sibuk la. Ape salahnye kalo kite luangkan sikit masa utk seseorang yang selalu membantu kite disaat kite memerlukan. Ye la..aku tau..sape la aku ni kan..bile korang rase memerlukan aku, baru korang panggil aku, bebaik ngan aku, kalo x, muka aku pn korang xnak pandang kan? Tapi xpe, aku xkisah. Selagi korang memerlukan aku, aku akn try berada kat sisi korang.

(jap..apsal tetibe je masuk pasal aku nh?ok..sambung balik)
Bile da kehilangan, baru la perasaan menyesal tu timbul kat diri. Ayat2 cam, "Kalau la aku....", "Kenapalah aku....." dan lain2 lagi termuncul. Masa tu la baru nak menyesal. Xgune da......sebab tu la orang cakap, cube la hargai semua bnde y ade kat depan mate korang. Jangan asyik nak merungut xpuas ati jer. Kalo korng dapat sesuatu y korang xske, ape kate, simpan or cube dulu bnde tsebut. Mane nk tau satu ari nnti mndatangkan kepentingan kepada korang. So, appreciate every single thing, your family, your friends, your body, your health, your wealth, your everything!


No comments: